ליגל אופנועים תחל בשיווק של Ducati Monster 1200

ducati1514
צילום יחוסי ציבור
במקביל לשיווק ה- Monster 1200, תושק בישראל גם הגרסה היוקרתית ה- Monster 1200 S המציע תוספת של 10 כ"ס (145 כ"ס) מתלים מבית אוהלינס ועוד נגיעות עיצוביותducati1514
 
חברת ליגל אופנועים, יבואנית דוקאטי בישראל, תחל בשיווק דגם הנייקד החדש של יצרן היוקרה האיטלקי, ה- Ducati Monster 1200 ו- Ducati Monster 1200 S. יותר משני עשורים לאחר חשיפת ה"מונסטרו" 900 המקורי – יצירתו המהפכנית של המעצב מיגל גלוצי שהגדירה מחדש את נישת אופנועי "העירום", דוקאטי חושפת את הדור הבא של האייקון. ספינת הדגל החדשה של משפחת ה- Monster מציע לראשונה את מנוע ה- Testastretta 11° DS 1198 שמקורו בסופרבייק 1198 הייחודי, שלדת סבך צינורות פלדה חדשה לחלוטין, עיצוב שרירי ומכלולי פרמיום. כל זה עטוף בחבילת הטכנולוגיות החדישות ביותר של דוקאטי המגיעות בחלקן לראשונה למשפחה ומציע בין היתר שלושה מצבי רכיבה, מערכת בקרת משיכה, ABS, מצערת על-חוט (Ride-by-Wire) ועוד.

ה- Monster החדש ישווק בישראל בשתי הגרסאות: ה- Ducati Monster 1200 ו- Ducati Monster 1200 S. מחירי הדגמים ינועו בין 119,000 שקל עד 149,000 שקל לגרסת ה- S.

עיצוב Monster אייקוני לצד שלדת סבך צינורות חדשנית קלה יותר
עיצוב ה- Monster 1200 החדש שומר על קווי העיצוב האייקונים של המשפחה. עם שלדת סבך הצינורות הקצרה, מיכל הדלק שגדל ומציע קימורים שריריים, הפנס העגלגל המוטה כלפי מטה. בין השינויים ניתן למנות את הזנב שהתקצר, בעוד לוחית הרישוי מוסטת לאחור מעל הצמיג. מראה דגם ה- S נבדל בשל הדיסק הקדמי הגדול יותר והכנף הקדמית העשויה סיבי פחם, או כבר מרחוק בשל צינורות המפלטים השחורים או מזלג האוהלינס המוזהב לעומת קאיבה בדגם הסטנדרטי.

שלדת הדור החדש מציגה את טכניקת העיצוב העדכנית ביותר של דוקאטי תוך שמירה על ההיבטים החשובים ביותר של ה- Monster המקורי. ה- Monster החדש מבוסס על שלדת סבך צינורות פלדה חדשנית אשר בדומה לדגם הסופרבייק החדשני של החברה, ה- 1199 פניגאלה, משלבת את המנוע כחלק נושא עומס מרכזי ומתחברת ישירות לראשי המנוע החדשים, קלה יותר (1.25 ק"ג) וקשיחה יותר משלדת הדגם היוצא. שלדת סבך משולשי פלדה אדומה מחברת את ראשי הצילינדרים אל ראש ההיגויי כשמאחור מתחברת למנוע שלדת זנב, גם היא מפלדה. השלדה קצרה מה- 1100 EVO היוצא, אך מצליחה להיות חזקה פי שניים בזכות החיבור למנוע. תשומת לב רבה ניתנה להנדסת האנוש של הדגם החדש שמציע תוספת של יותר מ- 60 מ"מ בבסיס הגלגלים, מה שהופך את הנייקד לארוך יותר יציב יותר ואידיאלי עבור שני רוכבים. הכידון ב- Monster הוסט כלפי מעלה והתקרב עוד יותר לכיוון הרוכב בעוד 40 מ"מ, דבר המאפשר תנוחת רכיבה נוחה יותר. גם המושב בעל התפרים האדומים עוצב מחדש, כשה-1200 Monster מציע לראשונה אפשרות להתאמת גובה המושב, מ- 810 מ"מ סטנדרטיים, דרך 785 מ"מ, ועד 745 מ"מ (מושב דוקאטי הנמוך ביותר אי פעם) , וזאת מבלי לשנות את הפרופיל האסתטי הכולל של ה- Monster.

בסעיף המתלים, המתלה הקדמי של ה- Monster כולל מזלג Kayaba הפוך 43 מ"מ מתכוונן מלא כשהמתלה האחורי עושה שימוש בבולם Sachs יחיד עם כיוון עומס קפיץ ושיכוך החזרה. לעומתו, גרסת ה- S מקבלת טיפול ה"S" המסורתי, עם מזלג קדמי של אוהלינס בקוטר 48 מ"מ וכן בולם אחורי של אוהלינס עם מכל גז חיצוני, שניהם כוללים את כל הכיוונונים.
ה- Monster מצויד בצמיגי פירלי Diablo Rosso II במידה 120/70 X 17 מלפנים וצמיג רחב מאחור בגודל של 190/55 X 17', המולבשים על הדור החדש של חישוקי אלומיניום בעלי 10 חישורים בסגנון הפאניגלה. אלו מלפנים נשארו בגודל הקודם עם רוחב של 3.5 אינץ' בעוד החישוק האחורי גדל בחצי אינץ' ל- 6 אינץ' מאחור. גם מיכל הדלק חדש מיוצר ממתכת והוא מכיל כעת 17.5 ליטר- 4 ליטר יותר מהדגם היוצא, מה שמגדיל את טווח הנסיעה של ה- Monster. הדגם החדש מציע משקל יבש של 182 ק"ג ו- 209 ק"ג כשהאופנוע מתודלק .

מנועDS Testastretta 11° 1200 – יותר כוח זמין ופחות טיפולים
מנוע ה- Monster החדש הינו הדור השני של מנוע ה- Testastretta 11°. תצורת המנוע בטכנולוגיית ה-Testastretta 11° DS עם מערכת ההצתה הכפולה מאפשרת ל- Monster החדש לקפוץ מדרגה לעומת הדגם היוצא עם המנוע מקורר האוויר. המנוע החזק בכ35% מקודמו מציע זריזות אופטימלית, ידידותיות למשתמש באמצעות אספקת כוח לינארית, חלקה וגמישה, ומעמיד לרשות הרוכב מומנט זמין כבר מסל"ד נמוך, כש 85% מהמומנט המירבי זמינים כבר ב4500 סל"ד. נפח המנוע החדש עומד על 1198 סמ"ק ובעזרת חפיפת שסתומים של 11 מעלות, ה- Monster מפיק הספק שיא של 135 כ"ס (לעומת 100 כ"ס בדגם היוצא) ב- 8,750 סל"ד ומומנט שיא של 12 קג"מ ב- 7,250 סל"ד (לעומת 10.5 קג"מ בדגם היוצא). גרסת ה- S, בעזרת מיפוי שונה לניהול המנוע, מוסיפה עוד 10 כ"ס להספק ועוד 0.7 קג"מ למומנט.

טכנולוגיית ה- DS כוללת למעשה ראש מנוע חדש, בעל שני מצתים, לכל צילינדר המבצע למעשה הצתה כפולה. זאת מאפשרת בעירה אופטימלית יותר, והגעה לניצולת כוח גבוהה בזמן קצר יותר. בנוסף, המנוע החדש כולל מרססי דלק חדשים המזריקים דלק ישירות, ועמוק יותר ללוע היניקה, דבר המאפשר בעירה יעילה יותר. שינויים אלו משפרים את זמינות המומנט גם בסל"ד נמוך ומאפשרים תוצאה של תצרוכת דלק נמוכה בכ-10% לעומת העבר. המנוע, שמקורר באמצעות מצנן בעל יעילות גבוהה המצויד בשני מניפות חשמליות, נושם באמצעות שני גופי מצערת חשמליים (Ride-by-Wire) בקוטר 52 מ"מ, עם שלוש מפות ניהול המשולבות במצבי הרכיבה. המנוע החדש ממשיך להגדיל את הפער בין טיפולים גדולים לכדי 30,000 ק"מ (החלפת שמן ומסנן כל 15,000 ק"מ).

Monster 1200 שלושה מצבי רכיבה
עוד דוגמה לחבילת האלקטרוניקה הנדיבה שה- Monster החדש מציע הינה מערכת מצבי הרכיבה של דוקאטי. בנייקד הגדול של דוקאטי המערכת כוללת שלוש קונפיגורציות של המנוע ומערכות העזר האלקטרוניות. בכל מצב מוגדרים אופי הפעולה של המנוע באמצעות המצערת החשמלית (Ride-by-Wire) רמת ההתערבות של מערכת ה- ABS ובקרת האחיזה, באופן שונה מעט עבור כל אחת מהגרסאות. מצב ספורט, מספק 135 כ"ס מקסימליים עם תגובות מצערת אגרסיביות ( 145 כ"ס בגרסת ה- S) ומיועד לאלו המחפשים את הרכיבה הספורטיבית והמהירה על הכביש. במצב זה, המנוע מטפס מהר בסל"ד לקצה קשת טווחי המומנט וההספק, עם תגובות יותר אגרסיביות, תוך יכולת התערבות מינימלית של מערכות הבטיחות האלקטרוניות. מצב תיור, מספק גם 135 כ"ס אך מיועד למצב רכיבה רגוע יותר בו למנוע יש את מלוא הכוח והמומנט, אך התגובות יותר לינאריות, ופחות ספורטיביות, בעוד מערכות הבטיחות מתערבות באופן מרסן. מצב עירוני, המספק 100 כ"ס בלבד, מיועד כשמו לרכיבה רגועה בתוך העיר, כשהמערכות האלקטרוניות מותאמות להתמודד הכביש האורבני, ובקרת החלקה מרסנת (במצב גבוה) לתוך העיר.

Monster 1200 – מערכת ה- DSP וה- Bosch-Brembo עם ABS בעל 3 דרגות
ה- Monster 1,200 החדש מצויד ב-DSP, ראשי תיבות של Ducati Safety Pack – חבילת הבטיחות של דוקאטי. מדובר במערכת DTC – בקרת החלקה של הגלגל האחורי, בעלת 8 מצבי התערבות שונים (חוץ מניתוק מלא) וגם במערכת בלמי ברמבו הנשלטים על-ידי מערכת Bosch ABS 9MP. מרחקי עצירה קצרים יותר עם יציבות משופרת הם דרישות מקדימות החיוניות עבור כל אופנוע, אך הוספת אינטראקציה מלאה עם מצב הרכיבה מעלה את הבלימה של ה- Monster לרמה גבוהה יותר בהרבה.

מצב 1 מאפשר ABS רק בגלגל הקדמי, ומיועד לשימוש ספורטיבי, בעוד מצב 2 מספק ביצועי בלימה גבוהים עם הפחתה של התרוממות הגלגל האחורי, כשמצב 3 מעניק את יציבות הבלימה הגבוהה ביותר עם מניעה מרבית של התרוממות הגלגל האחורי. הבלמים הקדמיים משתמשים בקאליפרים רדיאליים כפולים בעלי ארבע בוכנות מדגם Monobloc M4-32 של ברמבו ו-M-50 בגרסת ה-S, הדיסקים הקדמיים הם בקוטר 320 מ"מ בגרסה הרגילה ו- 330 מ"מ בגירסת ה-S והדיסק האחורי הבודד הוא בקוטר 245 מ"מ עם קאליפר ברמבו יחיד. קיימת אפשרות לביטול ה- ABS בכל אחד ממצבי הרכיבה באמצעות לוח המחוונים, והמערכת מאפשרת שמירה של ההגדרות וזכירתם לפעם הבאה שהאופנוע מותנע.